16 Kasım 2013 Cumartesi

                                                                         SÖMÜRÜ
Dünyanın düz durmasından şikayet eden bir tavrım vardı.
Çantamı başımın altına koyarak çimlere yatmıştım ve dünyayı tersten izliyordum.
Gördüğüm sadece ağaçlardı ama hareketlerinde bir gariplik vardı.
Sanki kendi aralarında konuşup tartışıyorlardı.
İnsanlara ne kadarda benziyorlardı.
...
Acaba dünyanın tersinde insanların olmadığı ama insansal hareketlerin sergilendiği bir dünya mı vardı.
Yapısal olarak insanlardan arınmış ama hala insanlara benzemeyi üzerinden atamamış.
Böylemi olacaktı yani.
Bizler tamamen ortadan kaybolsak doğa bizim hareketlerimizden arınamayacak mı?
...
Hiç bir durumdan hoşlanmadım.
Ne dünyanın tersine dönmesinden,
Ne ağaçların insansılaşmasından,
Nede tamamen yok olmaktan.
...

Dünya terste olsa düzde kalsa sanırım aynı özellikleri taşıyor.
Tüm varlıkların sahip olduğu bir düzenvarı durum var.
Bunu daha çok gözlemleyebildiğim insanlarda hissediyorum.
Gerçi insanlardaki diğer canlılara göre biraz değişik.
Diğer canlıların çoğu doğa yönünde ilerleyip doğanın onlara sunduklarını kabul edip zarar vermiyorlar.
Oysa insanlar tam tersi.
Doğayı kendi yönlerine taşıyıp kullanıyorlar.
Çoğu canlının kutsal sayabileceği ortamları kolayca darma duman edebiliyorlar.
Ve bunu yaparken de gözlerini dahi kırpmıyorlar.
Ne acı.
Sanırım insanların çoğu doğanın kutsallığını anlamaktan yoksun.
Keşke yeniden oluşum imkanı verilse bana,
İnanın el sürülemeyen herhangi bir bölgede,
Bir başıma,
Farkedilmeden yaşayan bir organizma olmayı tercih edebilirdim.
...

                                                                            REMULA

                                           


2 yorum:

deeptone dedi ki...

ah evet ya öle olmalı. farkında olmayalım bu hayatın. ve doğada olalım. ne huzurlu olur değil mi. ama kaos içindeyiz işte remula.
:)

Burcu Tekin dedi ki...

evet malesef bazen o kaos beni aşırı bunaltıyor sanırım :)