20 Mart 2013 Çarşamba

225 Sayfa
ithaki yayınları

Beni tanıyanlar Poe hayranı olduğumu bilirler.Bu şiirleride ne zamandır arıyordum.Geçen kitapçıda gezerken gözüme ilişiverdi ve elimdeki kitapları bırakıp hemen buna sarıldım.İyikide sarılmışım.O kadar güzel şiirler var ki birde yayın evi bir jest yaparak şiirlerin orjinallerini de koymuş kitaba.İster türkçesini oku ister ingilizce biliyorsan orjinalini.Ne hoş.Kitap 4 bölümden oluşuyor.Hepsinden alıntılar yapacağım.Çok güzeller....
1
ÖLÜLERİN RUHLARI
Karanlık düşünceleri içinde,gri mezar taşının
Ruhun,yapayalnız bulacak kendisini
Bir tek kişi bile kalabalıktan
İzlemeyecek senin,gizlilik saatini.

Ses çıkarma o ıssızlıkta
Bir yalnızlık değil bu-
Çünkü,yaşamda önün sıra
Duran ölülerin ruhları
Ölümde de yine çevreni alır-ve onların
İstekleri gölgeler seni-ses çıkarma.

Kaşlarını çatacak gece,berrak da olsa
Ve yıldızlar gökteki tahtlarından
Işıklarıyla,ölümlülere verilen umur gibi
Bakmayacaklar aşağıya.
Halbuki,pırıltısız kıpkırmızı gözleri
Sonsuza dek tenine yapışacak,
Bir ateş ve humma gibi
Görünecek,bıkkın ruhuna.
.
.
.

2
UYUYAN
...
Uyuyor Lady,ah sürüp giden
Uykusu dilerim derinde olsun,
Gök onu kendi kutsallığında tutsun.
Yeni bir kutsallık için değişti bu oda.
Yeni bir keder için değişti bu yatak
Tanrıdan dilerim,
Açılmayan gözlerle yatsın ebediyyen
Solgun örtülü hayaletler yanından geçerken.
...

3
GÖL-'YE 
...
Ama kara kefenini serdiğinde gece üzerine
Her şeye serdiği gibi,
Ve gizemli rüzgar
Ahenkle mırıldanarak gittiğinde,
O zaman-ah o zaman-uyanırdım
Issız gölün dehşetine.

Ama korku değildi
Insanı titreten bir zevkti bu dehşet-
Öyle bir duygu ki ne madenler,mücevherler
Ne de hatta senin aşkın
Kandırabilirdi anlatmaya beni-

O zehirli dalgalardaydı ölüm
Bir mezar çukurunda-
Yalnız imgelemi böyle teselli bulan,
Kimsesiz ruhu bu karanlık gölden
Bir Aden yaratan,O'nun için.

4
HELEN'E
...
Kader değil miydi,bu Temmuz geceyarısı-
Kader değil miydi,(adı Keder de olan)
Bana o bahçe kapısında durup,
Solumamı söyleyen uyuyan güllerin kokusunu?
Ayak sesi yoktu:Uyumuştu bütün o nefretlik dünya
Senden ve benden başka.(ah gökler ah Tanrım
Nasılda çarpıyor yüreğim bir araya getirirken bu iki sözü.)
Senden ve benden başka.Durdum-Baktım-
Ve bir anda her şey gözden kayboldu.
(Ah unutma ki bu bahçe büyülüydü)
.
.
.







Hiç yorum yok: